Hieronder onze leveringsvoorwaarden, zowel voor het web als offline. Wij zijn aangesloten bij WebwinkelKeur en de Stichting Ned. Fotovakhandel.
Je kunt onze algemene voorwaarden voor online aankopen hieronder lezen. Onze reguliere voorwaarden vindt u verder op deze pagina
Onze webshop is een verlengstuk van onze winkel, je kan je makkelijk oriënteren en eventueel online de aankoop te doen, maar natuurlijk kan je rustig ook in de winkel komen. Je hebt dan de gelegenheid om het product nog beter te bekijken en wij hebben de gelegenheid om je nog beter te informeren over het gebruik ervan! In alle gevallen ben je ervan verzekerd, dat je de juiste keuze maakt, tegen de juiste prijs!
Zodra u uw keuze heeft gemaakt volgt u de stappen in het bestelproces. U kunt aangeven of u het product thuisbezorgd wilt hebben of dat u het in de winkel af wilt halen. In beide gevallen verloopt de betaling bij voorkeur via iDeal, de snelle en veilige betaalmethode. Uw betaling wordt verwerkt door Mollie.com, een zeer betrouwbare partner. Het is ook mogelijk om te betalen met een creditcard (VISA, Mastercard) Gezien onze scherpe prijsstelling en de kosten, die de creditcardmaatschappijen ons in rekening brengen, zijn we genoodzaakt om daarbij een toeslag van 2% in rekening te brengen. Wilt u het product in de winkel afhalen en betalen? Neemt u dan telefonisch contact met ons op om te reserveren.
Bij de producten staat een voorraad indicatie vermeld. Bij op voorraad in Winkel, worden bestellingen die voor 15:30 geplaatst zijn nog dezelfde dag verwerkt en verzonden. Bij op voorraad in Magazijn, worden deze verzonden mits de order voor 11:00 geplaatst is. Voorraadaanduidingen zijn altijd indicatief en kunnen soms afwijken.
Bestellingen worden verzonden met PostNL of DHL. Op werkdagen besteld voor 15.30 uur is de volgende dag geleverd, indien het artikel op voorraad is. Ook op zaterdag! Alle bestellingen vanaf 100 euro worden gratis verzonden. Bij kleinere bestellingen zijn de verzend- en administratiekosten 4,95 euro.
Indien je een product wilt retourneren neem dan altijd eerst telefonisch contact met ons op. We kunnen dan overleggen of een ander artikel beter bij je past. Mocht je binnen twee weken besluiten af te zien van je online aankoop, zullen we het product altijd terugnemen en het aankoopbedrag binnen een week terugbetalen.
Het spreekt vanzelf, dat wij producten alleen terugnemen als aan strikte voorwaarden is voldaan:
– Het artikel en de verpakking moeten in nieuwstaat zijn. Datzelfde geldt voor de accessoires, gebruiksaanwijzing en eventuele software.
– Het serienummer van het product wordt altijd door ons gecontroleerd.
– In kader van de wet op Aankopen op Afstand is het retourneren van producten mogelijk tot 14 dagen na aankoop.
Een aankoop, die wel is voldaan, maar nog niet geleverd is, omdat het product nog niet beschikbaar was, kan kostenloos worden geannuleerd indien je toch van de aankoop wilt afzien. Dit geldt vanzelfsprekend niet bij aankopen, die nadrukkelijk als Pre-Order zijn aangemerkt.
Op alle producten die wij leveren zit 2 jaar garantie. Sommige artikelen hebben een langere garantietermijn nadat ze geregistreerd zijn.
Je kan ook kiezen voor het Hafo zekerheidspakket. Alle apparatuur is dan verzekerd tegen alle onheil van buitenaf en dat tegen nieuwwaarde.
Bij klachten neem je eerst kontakt op met ons en zullen we je klacht behandelen. We zijn aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur ( www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen.
Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/.
Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft u de mogelijkheid om de klacht te laten behandelen door de WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie.
Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr)
Mochten er vragen zijn over het bestelproces, levertijden, betalingsmogelijkheden of anderszins, schroom dan niet om contact met ons op te nemen.
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 – De prijs
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
Artikel 11 – Levering en uitvoering
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klachtenregeling
Artikel 15 – Geschillen
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Foto Hafo B.V.
Wagenstraat 67, 2512 AR, Den Haag;
Telefoonnummer: 070-3608804 (bereikbaar op werkdagen van 09:00 – 18:00);
[email protected];
KvK-nummer 27080406;
BTW-identificatienummer NL805854125B01;
Foto Hafo B.V. is aangesloten bij de Stichting Nederlandse Fotovakhandel
Bij levering van producten:
Bij levering van diensten:
Opzegging
Verlenging
Duur
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Foto Hafo BV is aangesloten bij de Stichting Nederlandse Fotovakhandel.
Winkel Leveringsvoorwaarden van de foto-video-handelaren, deelnemers van de Stichting Nederlandse Fotovakhandel
De onderhavige leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op een ieder die met een winkelier, deelnemer van de Stichting Nederlandse Fotovakhandel, een overeenkomst sluit tot verkoop en/of verhuur van roerende zaken en/of de overeenkomst van opdracht/aanneming van werk/bewaarneming. Onverminderd het bepaalde in artikel 4.3 kan de winkelier in individuele overeenkomsten met een klant, die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, afwijken van de bepalingen uit deze Ieveringsvoorwaarden.
1.1. Plaats van aflevering
Plaats van aflevering is het winkeladres van de winkelier, tenzij een andere plaats van aflevering wordt overeengekomen.
1.2. Termijn van levering
Voor zover niet anders wordt overeengekomen, vindt levering plaats binnen 30 dagen na het tot stand komen van de overeenkomst. Wanneer niet binnen voornoemde termijn wordt geleverd, is de winkelier pas in verzuim nadat de klant de winkelier schriftelijk een laatste termijn van 14 dagen heeft gegund voor nakoming, en de nakoming binnen deze termijn is uitgebleven. Slechts wanneer nakoming tijdelijk onmogelijk is of wanneer uit de houding van de winkelier blijkt dat aanmaning nutteloos is, kan de klant volstaan met een schriftelijke aansprakelijkstelling, zonder aanmaning en termijn voor nakoming. Vanaf het moment dat de winkelier in verzuim is, kan de klant te zijner keuze nakoming vorderen, dan wel de overeenkomst ontbinden, in beide gevallen onverminderd het recht van de klant om schadevergoeding te vorderen terzake van het niet/niet tijdig leveren.
1.3. Prijzen
·Als de in beginsel door de klant te betalen prijs geldt de prijs die bij gelegenheid van het sluiten van de overeenkomst tussen partijen wordt overeengekomen;
·Wanneer niet expliciet een bepaalde prijs tussen partijen wordt overeengekomen, geldt de prijs zoals deze gewoonlijk door de winkelier in rekening wordt gebracht voor het betreffende artikel.
·De winkelier behoud zich het recht voor om na totstandkoming van de koopovereenkomst een prijswijziging door te voeren.
·Wanneer de winkelier binnen drie maanden na het sluiten van de koop gebruik maakt van zijn recht een hogere prijs in rekening te brengen, heeft de klant het recht om de koop door een schriftelijke verklaring te ontbinden.
1.4. Gebrekkige/onvolledige levering
1 .4.a. De klant mag verwachten dat de gekochte zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn. Voor zover de klant verwacht dat de zaak bepaalde eigenschappen heeft voor een bijzonder gebruik, dient hij dit aan de winkelier mee te delen bij het sluiten van de koopovereenkomst. Wanneer hij dit laatste nalaat, kan hij zich in een later stadium niet erop beroepen dat het gekochte niet beantwoordt aan de overeenkomst in de zin van art. 7:17 BW, tenzij de verwachtingen van de klant ten aanzien van het bijzonder gebruik van het gekochte door de winkelier of door een mededeling van de vorige verkoper in de zin van art. 7:18 BW gewekt zijn. De klant kan zich jegens de winkelier niet beroepen op mededelingen van de vorige verkoper als bedoeld in art. 7:18 BW, voorzover de winkelier een bepaalde mededeling kende noch behoorde te kennen of duidelijk heeft weersproken.
1.4.b. Een garantie van de fabrikant of importeur terzake het verkochte artikel, wordt vermoed slechts betrekking te hebben op het normaal gebruik van de verkochte zaak, tenzij uit de garantie anders blijkt. De klant kan aan die garantie geen verwachting ten nadele van de winkelier ontlenen dat de zaak geschikt zou zijn voor een bijzonder gebruik, wanneer dit niet blijkt uit de garantiebepalingen, en de klant dit voornemen tot bijzonder gebruik niet tevens aan de winkelier heeft medegedeeld.
1.4.c. Wanneer de zaak een tekortkoming vertoont in de zin van afdeling 3, titel 3, boek 6 BW (productaansprakelijkheid), dan is de winkelier niet jegens de klant aansprakelijk voor schade als in deze wetsartikelen bedoeld, tenzij hij (a) hef gebrek kende of behoorde te kennen, (b) hij de afwezigheid van het gebrek heeft toegezegd of (c) het zaakschade betreft terzake waarvan krachtens afdeling 3, titel 3 van boek 6 geen recht op vergoeding bestaat op grond van de in die afdeling geregelde franchise.
Een fabrikant- of importeursgarantie als hiervoor in lid 1.4.b. bedoeld mag niet door de klant worden beschouwd als een toezegging door de winkelier dat de zaak bepaalde gebreken niet heeft in de zin van de wettelijke regeling terzake productaansprakelijkheid.
Indien de winkelier de schade van de klant vergoedt krachtens het in dit artikellid genoemde punt a of b is de klant verplicht zijn rechten jegens de fabrikant/importeur uit hoofde van eerder genoemde wetsartikelen aan de winkelier over te dragen.
1.4.d. Wanneer het afgeleverde niet aan de overeenkomst beantwoordt kan de klant te zijner keuze vorderen: a. nakoming, en wel in de volgende varianten:
danwel
1.4.e. Het in artikel 1.4.d. sub a genoemde recht heeft de klant alleen, wanneer hij de winkelier binnen bekwame tijd schriftelijk kennis heeft gegeven van de gebreken die aan het gekochte kleven.
1.4.f. Indien bij een consumentenkoop de koper van een voor vervanging vatbare zaak herstel of vervanging daarvan overeenkomstig 1 .4.d. sub a vordert, is de winkelier bevoegd tussen vervanging of teruggave te kiezen. De winkelier is gehouden deze keuze binnen korte tijd te doen en vervolgens zijn verplichtingen binnen redelijke tijd na te komen; bij gebreke hiervan kan de koper zijn rechten op vervanging of herstel doen gelden.
1.5. Bewijs van aankoop.
De klant kan slechts rechten doen gelden jegens de winkelier uit hoofde van de hiervoor genoemde artikelen voor zover hij erin slaagt het bewijs te leveren dat hij het betreffende artikel bij de winkelier heeft gekocht waartoe de overlegging van een aankoopbon kan behoren.
2.1. Aansprakelijkheid
2.1.a In geval van ondeugdelijke prestatie, beschadiging, verminking, of het geheel dan wel gedeeltelijk verloren gaan van de door de klant van de winkelier overgedragen beeld-, geluid- en/of informatiedragend materiaal en apparatuur (daaronder begrepen film-, foto-, dia en negatiefmateriaal en -apparatuur, video- of audiotapes en diskettes), heeft de klant de keuze om – voor zover mogelijk – nakoming te vorderen, dan wel de overeenkomst te ontbinden, onverminderd het recht van de klant op schadevergoeding.
2.1.b Verwerking van het van de winkelier ter beschikking gestelde materiaal, zoals ontwikkelen, afdrukken, vergroten, kopieeren etc., zal geschieden binnen een door de winkelier en klant overeengekomen termijn. Artikel 1.2 is van overeenkomstige toepassing.
2.1.c De winkelier is, binnen de grenzen van artikel 6:106 BW, niet aansprakelijk voor immateriele schade die de klant lijdt ten gevolge van het niet/niet tijdig presteren (2.1.b.), dan wel de beschadiging, verminking of het geheel of gedeeltelijk verloren gaan van het materiaal (2.1 .a.).
2.2. Bewijs van afgifte.
De klant kan slechts rechten doen gelden jegens de winkelier uit hoofde van de hiervoor genoemde artikelen voorzover hij erin slaagt het bewijs te leveren dat hij het betreflende artikel bij de winkelier heeft ingeleverd ter verwerking, waartoe de overlegging van een afgiftebewijs kan behoren
2.3. Inbreuk op auteursrecht.
De winkelier neemt bij aanvaarding van een opdracht tot het reproduceren van een geschrift en/of afbeelding en/of geluid- en/of beeldopname geen aansprakelijkheid op zich voor inbreuk op enig daarop berustend auteursrecht, behoudens voorzover hij zich bij aanvaarding van de opdracht van deze inbreuk bewust was. In geval de winkelier door derden wordt aangesproken wegens inbreuk op een auteursrecht, is de klant/opdrachtgever aansprakelijk voor alle schade die de winkelier ten gevolge daarvan lijdt, met inbegrip van datgene waartoe de winkelier door derden wordt aangesproken, tenzij de winkelier zich van de inbreuk op het auteursrecht bewust was.
3.1. Aansprakelijkheid verhuurder
a. Als een door de winkelier aan de klant verhuurde zaak bij gebruik door de klant niet goed blijkt te functioneren, terwijl de klant wel op juiste wijze met de gehuurde zaak omgaat, dient de klant met bekwame spoed na ontdekking van het gebrek, dit schriftelijk of persoonlijk in de winkel te melden aan de winkelier.
3.2. Aansprakelijkheid huurder.
Tenzij uitdrukkelijk anders wordt overeengekomen, levert de aanvaarding van de gehuurde zaak door de klant een vermoeden ten laste van de klant op, dat hij het gehuurde in deugdelijke staat en zonder gebreken heeft ontvangen. De klant kan een demonstratie van het naar behoren functioneren van de gehuurde zaak verlangen voor de in ontvangstneming hiervan. Mits de goede werking van de gehuurde zaak aan de klant is getoond, dan wel de winkelier de klant hiervoor de gelegenheid heeft geboden, is de klant aansprakelijk voor elk gebrek aan de gehuurde zaak, dat bij teruggave door de winkelier wordt vastgesteld, tenzij het gebrek hem niet kan worden toegerekend.
3.3. Te late teruggave dan wel het uitblijven van teruggave.
De klant is verplicht om na het verstrijken van de overeengekomen huurtermijn het gehuurde artikel in te leveren op het winkeladres van de winkelier. In geval van te late teruggave dan wel uitblijven van teruggave van het gehuurde is de klant, voorzover nakoming niet blijvend onmogelijk is, in verzuim nadat hij schriftelijk in gebreke is gesteld door de winkelier en dient hij – behoudens in geval van overmacht – aan verhuurder alle schade te vergoeden die deze lijdt ten gevolge van het uitblijven van of de te late teruggave van het gehuurde. Deze schade wordt gefixeerd op ten minste het navolgende bedrag, dat de klant verschuldigd is vanaf het moment dat hij in verzuim is:
Onder de schade die de winkelier lijdt ten gevolge van het uitblijven van of de te late teruggave worden in ieder geval begrepen de kosten die de winkelier heeft moeten maken en in redelijkheid heeft kunnen maken om het gehuurde terug te krijgen.
3.4. Kosten van vervanging bij uitblijven van teruggave van het gehuurde.
Onverminderd het bepaalde in artikel 3.3 is de klant gehouden om, wanneer teruggave van het gehuurde ondanks schriftelijke aanmaning hiertoe van de winkelier, uitblijft gedurende een maand na afloop van de huur, alle kosten van de winkelier te vergoeden welke gemoeid zijn met vervanging van het gehuurde door een identiek voorwerp, danwel – indien zulks niet mogelijk is – door een voorwerp dat het gehuurde kan vervangen. Indien vervanging overeenkomstig deze bepaling heeft plaatsgevonden gaat het gehuurde – voor zover het nog bestaat – in eigendom over naar de klant, zodra deze al het verschuldigde aan de winkelier heeft betaald.
4.1. Betaling
Levering van zaken en diensten vindt alleen plaats tegen contante betaling, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Indien is overeengekomen dat betaling eerst plaats zal vinden na toezending van de factuur/rekening, dient de betaling door de winkelier te zijn ontvangen binnen de termijn die daarvoor op de factuur/rekening is gesteld, welke termijn niet korter dan 8 werkdagen zal zijn. Is op de factuur/rekening geen betalingstermijn gesteld, dan dient de betaling door de winkelier ontvangen te zijn binnen 30 dagen na dagtekening van de factuur/rekening. Bij overschrijding van deze termijn is de winkelier gerechtigd wettelijke rente over de vordering te berekenen van voormelde betalingstermijn af alsmede alle in redelijkheid gemaakte kosten van incasso.
Indien de factuur/rekening lager is dan € 50.00 is de winkelier gerechtigd om € 6,75 (incl. BTW) administratie- en orderkosten in rekening te brengen.
Alle leveringen die niet tegen contante betaling plaatsvinden geschieden bovendien onder het recht van eigendomsvoorbehoud van de winkelier en wel totdat de klant de factuur vermeerderd met eventuele verschuldigde wettelijke rente en incassokosten volledig zal hebben voldaan.
4.2. Overmacht
De winkelier is voor een tekortkoming niet aansprakelijk voorzover de tekortkoming hem niet kan worden toegerekend, wat het geval is indien de tekortkoming niet aan zijn schuld is te wijten, noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
Bij schade aan zaken van klanten, welke zich onder de winkelier bevinden, ten gevolge van brand/inbraak/diefstal of waterschade, is de winkelier ondanks een eventuele overmachtsituatie, gehouden om de betreffende schade aan de klant te vergoeden indien en voor zover hij hiervoor een uitkering ontvangt van zijn verzekeraar.
4.3. Overeenkomsten met klanten, handetend in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
De winkelier is niet aansprakelijk voor schade die voor een klant voortvloeit uit een overeenkomst, zoals hiervoor omschreven in de hoofdstukken 1 tot en met 3, voorzover de klant handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
4.4. Het recht op nakoming, ontbinding of schadevergoeding.
Waar in deze Algemene Voorwaarden wordt gesproken over het recht van één der partijen op nakoming, ontbinding of schadevergoeding, wordt verondersteld dat aan alle wettelijke vereisten terzake is voldaan, behoudens voorzover één of meerdere van deze vereisten uitdrukkelijk in deze Voorwaarden is/zijn uitgesloten.
Gedeponeerd bij de Arrondissementsrechtbank te Utrecht onder nr. 900/83 op 15 april 1994.
Leveringsvoorwaarden © Copyright Stichting Nederlandse Fotovakhandel.
Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)
Wagenstraat 67, 2512 AR, Den Haag
de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*
de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*
de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,
herroept/herroepen*
* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.